SaniliForum.tk Foorumin päävalikkoSaniliForum.tk
Sanili.tk:n keskustelupalsta. Vaatii ilmaisen rekisteröitymisen.

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään            Kalenteri

NEWS:
Virtalukko väännetty rikki

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    SaniliForum.tk Foorumin päävalikko -> Viat, huolto ja tekniikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
fudespeed

:

Items

LähetäLähetetty: Tii Elo 07, 2007 7:46 am    Viestin aihe: Virtalukko väännetty rikki Vastaa lainaamalla viestiä

Löytyisikö apuja seuraavaan probleemaan: eli virtalukko oli väännetty rikki ja koko lukko viety, nyt jäi Fude pihaan seisomaan.

Olisiko jotain keinoa millä mopon saisi käyntiin edes sen verran että voisi huoltoon ajaa? Olen kokeillut erilaisia hakuja mutta ei ole tullut vastaan selkeitä ohjeita siitä miten homma käytännössä toimii.

Kiitoksia etukäteen jos joltain löytyisi apuja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seniili66

:

Items

LähetäLähetetty: Tii Elo 07, 2007 1:13 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Baotian- skootterissa pitäisi virtalukon takaa löytyä 4 johdinta.
Punainen
Musta
Mustavalkoinen
Vihreä

Niin ihmeelliseltä kuin kuulostaakin, pitäisi yhdistää punainen ja musta johdin, jotta saa virrat päälle, itse laittaisin epäilevänä ja huolellisena 10 A sulakkeen väliin, ettei tule epähuomiossa poltettua johtosarjoja.

Voi olla, ettet saa sammumaan skootteria.

Vihreä ja mustavalkoinen nähtävästi sammuttaa moottorin yhdistyessään.

Sarcasm is iron(ic)
Takaisin alkuun
nousjan

:

Items

LähetäLähetetty: Kes Huh 16, 2008 9:54 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Zonerissa ainakin punainen ja musta yhteen ja vihreät yhteen kun samnmutan mopon niin laita mustavalkoinen vihreisiin
Takaisin alkuun
mikko_77

:

Items

LähetäLähetetty: Kes Huh 16, 2008 11:16 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jos se sun mopo on 06 tai uudempi niin etukatteen alta löytyy liitin(useampi johto) missä on kiinni semmoinen liitin missä ei ole kuin yksi hyppylanka ota se liitin irti ja polkaise mopo käyntiin.sen jälkeen moottori toimii mutta muuten. ei silloin pystyt ajamaan sen huoltoon
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
eeben

:

Items

LähetäLähetetty: Kes Kes 18, 2008 7:43 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ajattelin tähän aiheeseen kysästä kun menee aika vierestä Very Happy

Nimittäin joku ääliö jo viidennen kerran on yrittänyt varastaa fudeni tosta pihasta ja nyt siitä on ohjauksenlukitus rikki.. Onko kenelläkään tietoa mitä sellasen korjaaminen maksaa?

Ärsyttävää kun mulla on osakasko ja se ei käsitä ilkivaltaa joten kustannukset haljenneista katteista ja vääntyneestä virtalukosta jää mulle..

Ja toisaalta vakuutusyhtiö edellyttää ohjauksenlukituksen käyttöä, kun kerran kysyin siitä. Tosin jos mulla ei olis tollasta rautarinkulaa eturenkaassa ollut se olis siitä viety se viis kertaa oli siin sit lukitus tai ei.. Loppupeleissä se on ihan yhtä tyhjän kanssa koko esto kun siitä ei oo muuta kuin kuluja. Nytkin olis ihan ehjä mopo ellei vakuutusyhtiö olis "pakottanut" mua pitämään sitä..

Alkaa olemaan mitta täynnä että myyn koko hoidon pois. Edellinen jo meni lunastukseen alle vuosi sitten.. Kiva tietää aina ennen kesää mihin kaikki lomarahat menee...
Takaisin alkuun
s-a-n-i-l-i
Moderaattori

:

Items

LähetäLähetetty: Tor Kes 19, 2008 11:01 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se on kyllä vähän semmonen se kiinanihmeen lukko että sen saa pieneks silpuks ruuvimeisselillä. Jos nyt edes rikosilmotuksen vaivautuisit tekemään.

klik
Takaisin alkuun
jalat

:

Items

LähetäLähetetty: Maa Hei 14, 2008 9:02 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minkäs suuruinen operaatio on tuo lukkojen vaihto skootteriin. Eli virtalukko ja penkinlukko.
Sellainen operaatio pitäisi suorittaa itsellä. Kauankohan siihen menee aikaa? Kokemuksia mitä kannattaa ottaa huomioon?
Takaisin alkuun
jalat

:

Items

LähetäLähetetty: Tor Hei 17, 2008 7:52 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jalat kirjoitti:
Minkäs suuruinen operaatio on tuo lukkojen vaihto skootteriin. Eli virtalukko ja penkinlukko.
Sellainen operaatio pitäisi suorittaa itsellä. Kauankohan siihen menee aikaa? Kokemuksia mitä kannattaa ottaa huomioon?

Vastaan itse itselleni.
Virtalukon saa vaihdettua about 5 minuutissa. Etukate auki ja pääset samantien käsiksi virtalukkoon. Virtalukko oli omassa mallissa rungossa kiinni kahdella olisikohan ollut 11mm mutterilla. Ne auki ja johtojen liitin klips auki. Uusi samoin ruuvein tilalle ja johdotus klips kiinni.
Thats it. Olettaen tietenkin että olet ostanut merkkiisi sopivan virtalukon, ettei johdotuksia tarvi ruveta arpomaan että mikä tulee mihinkin liittimen kohtaan.

Penkin lukon saa vaihdettua kun ruuvaa penkin irti. Pääsee samantien käsiksi lukkoon. Lukko irti ja uusi tilalle.

Bensatankin korkin vaihdosta ei tarvinne kirjoittaa mitään Smile

Operaatio siis olisi näin simppeli lyhykäisyydessään, mutta itse ostin väärän lukkosarjan Smile Katteet tuli purettua nokasta auki ja huomattua sitten vasta että eihän tämä käykään omaani. Joten tuolla myynti-osastolla on nyt myynnissä yksi täydellinen lukkosarja joka sopii baotian, fude, san remo, quinqi, ... perus kiinalais vehkeisiin.

http://www.getphpbb.com/phpbb/viewtopic.php?t=2294&mforum=sanili
Ostakaa pois

Viimeinen muokkaaja, jalat pvm Tii Hei 22, 2008 9:37 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Walle

:

Items

LähetäLähetetty: Per Hei 18, 2008 7:24 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No se on niin helppo, ettei kukaan viitsinyt vastata Very Happy. Suurin homma on sen muovin kanssa mikä on virtalukon ympärillä (se musta missä lukee ne virtalukon asennot). Ei kiinalainenkaan ollut mulla kiertänyt sitä kiinni.
Takaisin alkuun
jalat

:

Items

LähetäLähetetty: Tii Hei 22, 2008 7:52 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Walle kirjoitti:
No se on niin helppo, ettei kukaan viitsinyt vastata Very Happy. Suurin homma on sen muovin kanssa mikä on virtalukon ympärillä (se musta missä lukee ne virtalukon asennot). Ei kiinalainenkaan ollut mulla kiertänyt sitä kiinni.

Ai nii... tuota en edes maininnut, koska itselläni ei sitä mustaa rinkulaa ole, vaan se on metallinen ja hieman erilainen.
Takaisin alkuun
mikko_77

:

Items

LähetäLähetetty: Tii Hei 22, 2008 8:54 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mutteriruuvilla Laughing Laughing Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Panu

:

Items

LähetäLähetetty: Maa Elo 04, 2008 2:37 pm    Viestin aihe: Virtalukko Vastaa lainaamalla viestiä

Ota etukate irti Ja virtalukosta kaikki piuhat irti. Niin ainakin minä olen saanut käyntiin. Ja siinä vaiheessa kannattaa toivoa, että et ole muistanut laittaa rattilukkoa Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    SaniliForum.tk Foorumin päävalikko -> Viat, huolto ja tekniikka Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
SaniliForum.tk topic RSS feed